söndag 4 december 2011

2:a Advent


Idag är det andra advent och det finns ingen advenskänsla alls hos oss. Vädret är ju som det är och vi åker till Thailand den 14 december och skall stanna till den 16 januari.
Jag har bestämt att inte bry mig alls om julen i år - det är första gången i hela mitt liv som jag hoppar över den svenska julen.

T och jag har varit ute och shoppat lite smått idag, en ryggsäck till T, någon typ av inkoppling till hörlurarna som vi skall ha på semestern och var sin julklapp till pojkarna ovan Jacob och Johannes (barnbarnen).

Jag har gått upp i vikt något otroligt efter operationen i augusti - jag gjorde en så s.k. ooforektomi bilateralt - vilket gjorde att jag kom i klimakteriet omedelbart. Det är så jobbigt ibland så jag vet inte vart jag skall ta vägen.


Nu har jag i allafall tagit tag i saken och börjar tänka mig för vad jag äter. Har provat LCHF-kosten men fick ingen bra effekt av den snarare tvärtom. BMI ligger nu på dryga 27 men jag hoppas att det går nedför snabbt.

Ikväll har jag bara en lugn och skön slapparkväll, i morgonbitti skall jag gå till jobbet och det tar nästan 55 minuter, jag som är så morgontrött men det är bara att bita
ihop.

3 kommentarer:

  1. Hej! Tack för din kommentar hos mig. Så glad jag blir!!!
    Jag ska kika runt lite hos dig också, alltid kul med nya bloggar. :)
    Så härligt det låter att ha ett julfritt år och åka utomlands i stället! Helt rätt! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för att du kikade in hos mej :-)
    Bor du i någon av de södra förorterna får du komma till oss på Viktväktarna, vi lovar att ta väl hand om dej :-)
    Kolla www.smaltjockis.se om du är intresserad.

    SvaraRadera
  3. Tack Marlene - det skall jag ha i åtanke
    Tack Camilla - kram på dig med

    SvaraRadera