måndag 13 augusti 2012

Sista måndagen innan semestern




Vi kom inte iväg ut med husbilen i helgen, vi var helt enkelt för trötta och så var det för spännande på tv - OS. Har jobbat hela sommaren och nu börjar tröttheten komma rejält.

I helgen har det blivit filmer för hela slanten, bl a tittade jag på tredje säsongen av Mad Men och alla avsnitt av Downton Abbey. Tor har mest tittat på OS.

Har hunnit med att städa lite grann, tvätta och planera vad vi behöver ha med oss för drygt en veckas semester i husbilen. Vi åker upp mot Hälsingland.

Idag skall vi gå och titta på en ring till mig och gå och bråka med kemtvätten som inte tvättade Tors skjortor ordentligt.

Hann inte gå till arbetet idag – jag får ta en lunchpromenad istället. Solen skiner och det verkar vara ganska varmt idag, så skönt. Förra veckan gick jag 2,5 km (minst) varje arbetsdag förutom yogan. Jag känner mig nöjd.

Idag har jag i varje fall fått iväg ett mejl till Rune och Majlis – vi har träffat dom nere i Thailand två gånger – ett underbart par. Jag hoppas verkligen att vi får träffa dem igen. Rune är bortåt 80 år men så underbar och rolig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar