lördag 15 augusti 2009

En trött tant


Jag känner mig som tanten som satt utanför saluhallarna i Riga och sålde plastpåsar.
, nu är det dags för mig att piggna till lite grann - detta går inte.

Jag har så mycket vallningar ff a nattetid men även på dagtid så jag blir alldeles genomblöt, har köpt fytoöstrogen men det hjälper inte. Jag måste in till stan under helgen och köpa något auruveda (stavas det så - vet ej) preparat i stället. Har provat det tidigare och hade då lite mindre vallningar. Jag sover 2 timmar i sträck numera och har gjort så i ett par månaders tid. Det är inte bra - jag börjar lida av sömnbrist, trött, deppig m.m. Jag vill inte börja med receptbelagd medicin av östrogentyp.

Igår tvättade jag i varje fall och skall även tvätta upp lite till ikväll - hade sparat på mig sängkläder etc.

Gå ut på en promenad i dag måste jag också göra - annars är hela helgen fri.

Står kvar på samma vikt som i början på sommaren, tyvärr men jag är glad att jag inte gått upp eftersom det blivit lite si och så med allt denna sommar (matintag och motion).
Nya tag from nästa vecka, pilatespass och yogapass + 3 promenader till eller från jobbet / vecka, pronto.

Ingen baby i sikt ännu - undrar om det överhuvudtaget finns någon, hi hi.
Denna dag är solig och fin och jag skall försöka ta den tillvara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar