måndag 13 juli 2009

Idag packar jag för resan till Riga



De rosa skorna/sneakers passade jättebra och ser lite diskretare ut när man har dem på sig.

Idag hade jag yngsta sonen MM med flickvän Nilla på besök på jobbet, jättegoda bullar hade de med sig, som vi mumsade på och diskuterade resan i morgon - det är vi tre som åker till Riga. Hoppas det blir fint väder så vi kan sola på däck.

Blev bjuden på lunch av arb-kollegan som vanligt - idag var det
- kokt potatis
- fläskkotlett
- hemlagad brunsås
- rivna morötter

det var jättegott som vanligt, hon älskar att laga mat och ställer sig varje kväll och gör riktiga storkok - det skulle jag aldrig orka.

Layoten är inte riktigt färdig ännu men jag får fixa den när jag hinner. Försökte lägga in en bild från mobilen men det funkade inte. Jag måste köpa en ny "sladd" till min kamera så jag kan börja ta lite foton och sätta in i bloggen. Sätter in en foto på äldste sonen Bolme och Hugo samt mig själv - fotot är från Valborg i år.

Grannen Evy passar Tuffi under mina 48 timmar hemifrån och det är så skönt att ha någon nära
som kan ställa upp som kattvakt.

Hoppas nu bara att lille Jakob i mammas mage håller sig där tills jag kommer hem igen. Radmatningar stämmer inte heller men jag hinner inte bry mig idag.
Dagens outfit
* ljusblå jeans, Brenda, Flash
* beige spetslinne, Flash
* vinter/beige kort virkad kofta, Lindex
* blåblommig lång sidensjal, Ginatricot
' ljusblå platåsko (sandalett) från Scholls
* blå pilotsolglasögon - jag måste lära mig ta foton och sätta in i bloggen jag tycker kläder och outfits är så roligt.

1 kommentar:

  1. Detta ska bli spännande att följa
    jag såg ett tv inslag om Riga
    sen dess har jag velat fara dit

    SvaraRadera