lördag 25 juli 2009

Lill Hugo och farmors dag igen


Idag är det lill Hugo och farmors dag igen, skönt att vädret ser någorlunda ut, ev åker vi till Sigtuna och fikar. Något bad blir det inte idag - på fotot ovan - så badar lill Hugo i lägenheten i Bankok

Igår var jag till MM och Nilla och åt middag, MM gjorde en jättegod gryta baserad bl a på starka korvar - det var jättegott. Dit åker jag flera gånger och äter middag.

Min vän Lottas yngsta son som är drygt 20 år gammal har åkt till Cypern och efter bara något dygn blev han sjuk i hög feber och ont i kroppen. Han åkte direkt till sjukhuset och blev omhändertagen. Han fick genast Tamiflu och blev inlagd, efter ett dygn kom svaret -svininfluensan, stackars honom. När han jobbat och slitit för att åka iväg med kompisarna och ha semester för att inte tala om hur hans mamma känner sig när hon är här i Sverige och han där nere. Fy sjutton vilken sits att hamna i.

Tacksamhetslistan för idag:
Mina barn och barnbarn är friska och finns i närheten
Jag är frisk
Jag känner mig glad och nöjd med livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar