fredag 16 mars 2012

En mulen fredag i mars


Igår gick det si så där med maten – jag skötte det inte alls bra. Har funderat och funderat och nu bestämt mig – jag skall följa dieten till punkt och pricka även om jag går på fest etc. Har i varje fall gått ner c:a 2 kg på 3 veckor och jag är nöjd med det om inte helt nöjd. Jag har börjat med min stegräknare igen – ganska bra att se att jag går minst 10.000 steg varje dag.

Igår var vi på IKEA och handlade lite smått och gott
två st golvlampor
en ny stekpanna
ljus och servetter
samt lite annat – det gick i varje fall på 1500 kronor.

I eftermiddag skall jag till NK och köpa lite produkter från Decléor bland annat nattkrämen som är på bilden m.m. Jag måste bara kika in på Newhouse och titta på deras vårkläder – jag tycker så mycket om deras kläder.

Ikväll skall jag göra köttfärslimpa till middag – från Dukanboken, baka lite kolhydratsfattiga muffins och titta på Järnladyn.

Motion idag:
10 minuter på crosstrainern
Minst 40 minuters promenad
Kanske blir det 15 minuters yoga under kvällen


1 kommentar:

  1. Antar att du som jag bor i Stockholm, för NK finns väl bara där?
    2 kg på 3 veckor är väl bra, det är ju ner i alla fall.
    För mig stod det still denna veckan, men totalt har jag gått ner 23 kilon så jag fortsätter med Dukan i visshet att jag kommer att lyckas gå i mål, bara det att de sista kilona är så otroligt sega att bli av med.,
    Svar: Tack Jeanette, ska försöka ha en bra helg.
    Då blir det grönsaker, jag brukar köra det på helgerna och på onsdagar.

    SvaraRadera