fredag 30 mars 2012

Idag är det 30-års middag - Tors brorsbarn fyller år



Det var så roligt att träffa Maggan igen efter alla dessa år, hon var sig precis på pricken lik. En riktig fräsching får jag säga så tro. Vi bestämde att vi ska träffas igen och gå ut och äta middag. Hon bor i Sumpan, så det är så nära och jobbar på Odengatan – det kan inte bli mer perfekt.

Idag är jag så trött igen, börjar känna igen mig nu – är alltid urtrött på fredagar.

Ikväll skall vi på 30-års middag – spännande att se vad det är på meny – finns det något jag kan äta – har inte ringt och sagt något om min diet – det finns väl alltid något litet att äta. I värsta fall får jag väl unna mig lite extra ikväll.

Hoppas att min nya gammelrosa klänning som jag köpte i tisdags passar bra. Jag hann aldrig prova den eftersom jag hade bltr-mätaren på mig.

Har jag nämnt att äldsta sonen Bolme var hemma hos oss en sväng i måndags och nu sitter han nere i Thailand och njuter av värmen. Jag längtar till värmen och ff a till Thailand och barnbarnen. Kortet ovan är på sonen.

Resten av helgen blir det nog bara lite fix och stök i lägenheten, sätta upp lite tavlor, köpa nya duschdörrar, en riktig lågprommis i varje fall minst måste det bli.

Provade långklänningen i morse som jag köpte tidigare, den satt jättebra- jag kände mig riktigt smal i den. Det är så roligt att jag gått ner lite i vikt.

Matintag idag
Kaffe, lättmjölk, vaniljyoghurt, linfrön, kanel, 1 dukamuffins med light ost
Keso, räkor, ägg
Vet ej var middagen består i ännu – igår blev det i varje fall bacon- (kalkon) omelett




1 kommentar:

  1. Tack för din fina kommentar :)
    Ska försöka lägga upp receptet på vitkåls soppan, den var faktiskt väldigt mättande & jag gick inte upp inte ett hekto ens trots att jag åt mycket :)

    Ha det så skojigt på kalaset!

    Läste även att du ska till Turkiet :) vart någonstans?

    Önskar dig en härlig helg!

    SvaraRadera