fredag 23 mars 2012

Jag är såå trööött idag men det är skönt att det är fredag



Igår var jag så trött så trött när jag kom hem – somnade redan vid 21-tiden tror jag. Körde i varje fall på crosstrainern så jag blev nöjd. Jag har börjat med stegmätare igen – igår gick jag mer än 14.000 steg – försöker att gå minst 10.000 steg 6 dagar i veckan.

Idag skiner solen och jag tog en prommis till jobbet – köpte en chailatte på vägen mums vad gott det var. Det är så skönt att bara strosa på Sveavägen på mornarna – jag njuter som bara den.

Jobbar till 16.30 idag och sedan skall jag vidare till Sumpan.

I morgon bär det av till Solna Centrum för att fixa mina naglar och sedan skall jag träffa yngsta sonen Marcus. Vad vi hittar på det vet jag inte ännu men något blir det i varje fall.

På söndag måste jag shoppa lite grann – har flera rabattkuponger som måste utnyttjas innan de går ut bl a måste jag ha en ny bikini, ny bh, lite smink – ja, jag får se vad det blir.

Matintag idag:
Ägg, lätt yoghurt vanilj, havrekli, linfrön
Keso + strömming
Kesella med lightdryck x 2 
Kycklinggryta  

I morgon och på söndag blir det PV–dagar – känner inget sug alls efter grönsaker mer. Jag skall köpa något vitamintillskott också men vet inte vad jag skall köpa i nuläget, det är ju en djungel ute när det gäller sådant.



2 kommentarer:

  1. Usch, jag var också toktrött i går och är det fortfarande. Tror att jag har en bacill i kroppen, har känt mig lite febrig i dag. :(
    Jag köpte en crosstrainer av grannen för ett år sedan, som jag använde jätteduktigt i början - men nu står den mest i förrådet och samlar damm. Funderar nästan på att sälja den. I dag tog jag ut den då jag dammsög och kände nästan mig redo att köra ett pass (innan jag började feberfrysa). Behåller den nog ett tag till. :)
    Kör du något program, intervaller eller?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. nej - jag kör bara korta intervaller - tycker att det känns tillräckligt jobbigt - jag tror att den är mkt bra att ha - ofta tittar jag på tv och kör samtidigt - kram på dig och hoppas du kryar på dig

    SvaraRadera