tisdag 10 april 2012

På arbetet igen efter en skön långhelg





Det var underbart att vara ledig så många dagar. Tor har haft fullt upp med duschdörrarna som visade sig vara lättare sagt än gjort. Golvet har en lutning eller om det är fabrikanten som skickat med fel släplista – jag har ingen aning – skall ringa till Bauhaus och få råd idag.

Helgen har som sagt var lunkat på. Jag tänker inte väga mig förrän i morgon. Kör nu på med 3 attackdagar för att få ingång viktminskningen igen. Det har varit svårt med maten, godis etc i helgen.

I söndags skulle min mor och sonen Marcus komma på middag men de hoppade av bägge två.

I går köpte jag på mig tre tallrikar på Cervera eftersom det var 30% rea på tallriksserien ovan. Har länge spanat efter serien men inte hittat den någonstans.

Ja, just det – åt godis i lördags och en plomb (halva tanden försvann) gick – typiskt mig. Min tandläkare Gunnar i Sigtuna är i Florida och Tors tandläk Per är på påskledighet – fick ingen tid till Per förrän 19 april – nu måste jag vara så försiktig med vad jag äter så tanden – det som finns kvar av den vill säga.

Frukost – yoghurt, havrekli, linfrön, kaffe, lättmjölk, ägg Lunch – keso, ägg
Middag – kalkonomelett med lite lök
Massor med vatten minst 2 liter + grönt te + vitaminer + kaffe med mjölk
Promenader














2 kommentarer:

  1. Svar: Lamm är väldigt gott, och snart är det tillåtet, bara jag lyckas komma in i fas 3 någon gång.
    Trist med ditt påskgodis och plomben, jag åt bara choklad så jag klarade gaddarna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad tråkigt med tanden!Jag har också en sån tand som känns som om den ska gå av måste till tandläkaren innan det är försent.

    Ja testa de :) jag gillar de pannkakorna har ätit de nu flera dagar i sträck:)

    Natti natt

    SvaraRadera