torsdag 12 april 2012

Utställning ikväll



I morse tog jag lite mått på midja, stuss m.m har faktiskt minskat några cm här och där – det känns jätteroligt.

Jag njöt under min prommis till Hötorget idag som vanligt, det var så varmt och skönt i morse. Nu på lunchen kändes det mycket fuktigare.

Marcus var hem till oss igår eftermiddag och berättade att han fått ett nytt arbete – det lät som ett jobb som han kan tänkas bli nöjd med.

Jag kände under min prommis i morse hur lycklig jag är – jag har det så bra och bor så bra med världens bäste sambo. Har ingenting alls att klaga på.

I kväll skall jag på en utställning med en väninna och vi hinner säkert med en liten fika också men det skall inte bli något fusk alls.

Igår gjorde sambon Dukan pannkakor – dom blev helt klart godkända, det var gott med lite äppelmos light på.  


3 kommentarer:

  1. Ajabaja, äppelmos är inte tillåtet, inte ens light, men åh så gott:-)
    Men om du bara tog lite så må det vara hänt.
    Svar: Jag har inte testat Dukanska pannkakor, bara galetteplättar.
    Fiberhusk är tillåtet, det är ju psylliummjöl, och psyllium är tillåtet.
    Men jag tror dottern vill ha RIKTIG fläskpannkaka med massor av lingonsylt, och det ska hon få, snart.

    SvaraRadera
  2. Härligt när det känns så:)
    & Grattis till måttminskningen!Det är verkligen roligt när man ser resultat :)

    Jag själv brukar ta ibland lågkalorisylt & kesella med vanilj/kaffe/sötningsmedel i till pannkakorna & det har faktiskt inte påverkat vikten alls! Bara man äter det under dagen när man är som mest rörlig & inte på kvällen:)

    Ja, har man gått ner i vikt & minskat på sina mått så har man verkligen lust att börja klä upp sig lite mer, så det bör du absolut göra! & du har säkert minskat i strl. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. jag tog jättelite mos - men nästa gng skall jag tänka på att blanda med lite kesella oxå - idag ligger jag under 75 kg och det känns såå bra - va bra jag var lite osäker på fiberhus men nu vet jag - det skall smaka så gott med lite grösaker under helgen

    SvaraRadera